Werken na corona: “We zijn in het water gegooid”
Pascal Smet, Operations Manager nam deel aan een rondetafel gesprek georganiseerd door DataNews.
Het gesprek ging over hoe het thuis werken plots het nieuwe normaal werd, hoe we ons daar zeer snel als organisatie hebben op aangepast en hoe het nu verder moet. Voor Enghouse Interactive als organisatie, maar ook voor onze klanten. Interessant!
Oase of woestijn? Waar – denk je – voelen je klanten zich het beste?
Vorig jaar organiseerde Enghouse Interactive een consumentenonderzoek in samenwerking met dit marktonderzoeksbureau.
We hebben een hectische tijd achter de rug. Wij van Enghouse Interactive hopen dat u deze onverwachte situatie tot nu toe goed hebt doorstaan en dat u de nieuwe uitdagingen met optimisme tegemoet kan treden. We hebben de afgelopen weken het volgende geleerd.
In de meeste bedrijfstakken blijft de klantenservice zijn handen vol hebben! Zou het niet goed zijn om te weten wat de klanten van u als bedrijf verwachten op het gebied van service? Persoonlijke gegevens voor een betere service en video voor een persoonlijke benadering? Is dat wat ze willen?
Klantendienst 20XX – Wat verwachten klanten van de bedrijven?
Lees nu de resultaten van de consumentenenquête in onze gratis whitepaper ‘Customer Service 20XX‘!
Kom erachter waarvoor klanten hun persoonlijke gegevens ter beschikking zouden stellen en waarom de huidige hausse in video-conferencing ook een trend in het klantencontact zal worden. .
Enghouse-video: efficiënte communicatie ondanks ziektes of slecht weer!
Tijdens de koude wintermaanden hebben bedrijven vaak te kampen met personeelsuitval door de weersomstandigheden en ziekte. Dankzij de door Enghouse ontwikkelde oplossing voor videosamenwerking hoeft dit het teamwork, de service aan klanten en het oplossen van problemen echter niet de das om te doen.
De winter kan streng zijn, zowel voor de mens als voor de economie. Door bevroren techniek en ijs op de rails vallen treinen en trams uit en arriveren forenzen later of helemaal niet op hun werk. Gladde wegen leiden tot ongevallen, files en vertraging. Door de kou geven autoaccu’s de geest en weigeren voertuigen dienst. Werknemers zijn aan huis gebonden door ziekte bij henzelf of hun kind. Alleen al door de griep zijn zo’n 400.000 mensen in Nederland tijdens de winter van 2018/2019 geveld. Verbaast u dat? De griep is goed voor ongeveer een derde van alle verzuim. Jaarlijks zijn Nederlandse bedrijven gemiddeld 1,3 miljard euro kwijt aan de griepepidemie.
De wintermaanden zijn magisch mooi, maar kunnen ook knap vervelend zijn voor uw medewerkers én uw bedrijf. Vergaderingen gaan niet door, deadlines worden niet gehaald en de klantenservice kan de hoeveelheid werk vanwege de beperkte bezetting haast niet meer behappen.
Wat is de oplossing? Strooien op belangrijke wegen? Inentingen en medicijnen? Absoluut, maar de beste oplossing is het videoplatform van Enghouse. Dankzij de platformoverstijgende technologie blijft samenwerking binnen uw teams, het bieden van goede klantenservice en het oplossen van problemen mogelijk.
De teambijeenkomst van vandaag vindt plaats in de keuken, met VIDYOConnect
Met VIDYOConnect kan een medewerker zich vanuit zijn of haar eigen keuken aansluiten bij een teamvergadering. Sollicitatiegesprekken voeren, briefings geven over actuele zoekopdrachten en het management bijpraten over dat ene belangrijke acquisitieproject? Met VIDYOConnect is het allemaal mogelijk.
Klanten helpen vanuit de woonkamer, met VIDYOEngage
VIDYOEngage helpt om uitval van medewerkers in de winter te beperken. Is iemand verhindert, maar niet ziek, dan kunnen klanten ook vanuit de eigen woonkamer per video worden geadviseerd. Dat ontlast het personeel en de medewerker zelf. Hij of zij kan indien nodig thuis blijven en toch ondersteuning bieden aan het team, om te voorkomen dat klanten pas na lange tijd of helemaal niet worden geholpen.
Live ter plaatse bij klanten, met VIDYOPlatform
Bij services op afstand kunnen klanten probleemloos worden geholpen vanuit huis dankzij VIDYOPlatform. Zo kan een arts een diagnose stellen terwijl zijn dochter ziek in bed ligt. En zo kan een ingenieur aanwijzingen geven bij uitval van een machine om de oorzaak van de storing op de sporen en maatregelen te nemen. Ideaal: VIDEYOPlatform is ook voor uw IT-systeem geschikt, want het Communications Platform as a Service (CPaaS) sluit naadloos aan op toepassingen, workflows en apparaten van derden.
Vidyo: gerenommeerd en succesvol
De Vidyo-varianten van Enghouse zijn ontwikkeld op basis van een gerenommeerde toepassing die al in vele branches succesvol wordt gebruikt. De grootste banken zoals Barclays, Santander en BNP Paribas en meer dan 4500 ziekenhuizen van over de hele wereld vertrouwen op Vidyo.
We komen graag met u in contact, ook per video!
Met het videoplatform van Enghouse kunt u ook binnen uw bedrijf de samenwerking binnen teams verbeteren, de klantenservice aanscherpen en het oplossen van problemen perfectioneren. We laten, via een videoverbinding, graag zien hoe het werkt.
Meer informatie over onze oplossingen:
De maatregelen naar aanleiding van Covid-19 (Corona virus)
Momenteel maakt de hele wereld een ongekende gezondheidscrisis door met Covid-19 (Corona virus). Om de veiligheid en het welzijn van medewerkers en klanten is ons kantoor in Temse momenteel gesloten.
Maar we blijven er voor u zijn natuurlijk!
- Tijdens de Cornonavirus-crisis communiceren medewerkers met elkaar en met klanten en partners, bij voorkeur met behulp van onze eigen videogebaseerde communicatieoplossingen, Vidyo, om ervoor te zorgen dat jouw projecten tijdens deze kritieke dagen blijven lopen.
- Elke medewerker is momenteel van thuis uit aan het werken. Onze systemen zijn voldoende krachtig om onbeperkte toegang op afstand mogelijk te maken. Wij ondersteunen je graag bij het inrichten van thuiswerkplekken in uw bedrijf of bij het uitbreiden van het aantal werkplekken. Neem contact met ons op!
- Support: alle medewerkers kunnen te allen tijde ondersteuning op afstand bieden volgens de afgesproken SLA’s.
- De spreiding van onze medewerkers over onze verschillende locaties in de DACH-regio en de Benelux minimaliseert het risico op besmetting. Een volledig verlies van alle collega’s is daarom minder waarschijnlijk dan in het geval van een centrale locatie.
- De collega’s in ons eigen serviceteams zijn getraind in diverse producten, waardoor het mogelijk is om op korte termijn vervangers te vinden en knelpunten in het personeel te minimaliseren.
Je zal waarschijnlijk ook een aanzienlijke toename van het belvolume in uw klantenservice merken.
We willen jou graag helpen: vanaf nu bieden wij u de mogelijkheid om uw contact center op korte termijn uit te breiden met pieklicenties (tot 3 maanden) op een zeer eenvoudige manier. Neem contact op met het sales team (roger.vanschaeybroek@enghouse.com of silke.quackels@enghouse.com).
Zorg ondertussen goed voor jezelf en voor elkaar!
Team Enghouse Interactive Benelux