Succesvolle productlancering in Centraal-Europa
Toonaangevende medische technologieprovider onder de indruk van de prestaties van de contact center oplossing EICC van Enghouse Interactive.
MED-EL is het eerste bedrijf in Centraal-Europa dat de EICC (Enghouse Interactive Communications Centre) oplossing voor contactcenters zal inzetten. Het technologisch toonaangevende bedrijf voor implanteerbare hooroplossingen wil daarmee de basis leggen voor een eersteklas hoogwaardige klantenservice. Naast de uitgebreide omni-channel functies speelde ook het hoge niveau van flexibiliteit en stabiliteit een belangrijke rol in de uiteindelijke keuze. Ook de platformonafhankelijkheid, de hoge schaalbaarheid en naadloze migratieopties, zoals bijvoorbeeld in Microsoft Team waren even belangrijke factoren om te kiezen voor Enghouse Interactive.
MED-EL Medical Electronics – met hoofdkwartier in Innsbruck – is pionier en wereldleider op het vlak van implanteerbare hooroplossingen. ‘In lijn met onze eigen productkwaliteitsstandaard, waren we op zoek naar een betrouwbare en robuuste contactcenter oplossing, die naadloos kon worden geïntegreerd met ons Cisco Call Manager-telefoonsysteem’. zegt Michael Jones, IT-beheerder bij MED-EL
Als eerste bedrijf in Centraal- en Oost-Europa (CEE) zal MED-EL deze software oplossing nu inzetten. Deze software vult de productportfolio van Enghouse AG perfect aan met een kostenefficiënte, out-of-the-box standaardoplossing. EICC is eenvoudig en snel te installeren en zelfs geschikt voor kleinere toepassingen vanaf vijf agenten, maar biedt alle functionaliteit van een ‘grote oplossing’.
MED-EL zal de contact center oplossing aanvankelijk in de vestigingen in Oostenrijk en Duitsland inzetten, maar het is de bedoeling deze ook in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten te implementeren. Het duurde welgeteld zes weken vanaf de presentatie van deze Enghouse oplossing tot de implementatie. ‘De feedback van de agenten was zeer positief,’ zegt Michael Jones.
Ongeveer 60 agenten staan klanten, artsen en ziekenhuizen te woord voor vragen over producten via telefoon en e-mail. Later zal ook web- en videochat toegevoegd worden gezien ‘er ook klanten zijn die weinig of helemaal niet kunnen horen, waardoor communicatiekanalen als deze onmisbaar zijn voor een klantgerichte service’, zegt Michael Jones. ’Deze omni-channel oplossing EICC is een optimaal, uitbreidbaar systeem’, aldus Michael Jones.
De +/- 60 voorwaarden die MED-EL stelde, werden in alle opzichten volledig vervuld door EICC. ‘De Enghouse oplossing is zeer goed doordacht en werkt zeer betrouwbaar en stabiel over alle kanalen‘, zegt Michael Jones na de eerste testfase. ‘De technische ondersteuning van Enghouse was perfect en gaf ons het nodige vertrouwen in deze oplossing.’
Volgens Jones is deze oplossing bovendien al meer dan 15 jaar op de internationale markt. EICC is platformonafhankelijk en biedt onder andere een soepele en naadloze migratie naar ‘Teams’. MED-EL zal deze cloudgebaseerde collaboration software van Microsoft implementeren. Een perfect voorbeeld van hoe Enghouse met EICC de grootste bescherming van uw investering biedt.
Enghouse Interactive is een van ’s werelds toonaangevende fabrikanten van flexibele en schaalbare oplossingen voor klantinteractie. Tot de kerntechnologieën behoren Multichannel Cloud Contact Center (geschikt voor provider en cliënt), Spraakportalen voor Self Service en IVR, intelligente telefonieconsoles en bijbehorende professionele diensten die elke telefonieomgeving op locatie of in de cloud ondersteunen. Enghouse Interactive heeft wereldwijd duizenden klanten, bediend door een internationaal partnernetwerk en meer dan 1.000 toegewijde medewerkers op 18 internationale locaties. Enghouse Interactive is een dochteronderneming van Enghouse Systems Limited, een software- en dienstenleveringsconcern dat genoteerd staat op de beurs van Toronto (TSX) onder het symbool “ENGH”. Enghouse Systems werd opgericht in 1984 en is een duurzaam winstgevend bedrijf dat organisch en door overname van gerenommeerde specialisten zoals Andtek, Arc, CosmoCom, Datapulse, IAT, IT Sonix/Elsbeth, IT Sonix/Elsbeth, Présence Technology, Reitek, Safeharbor, Syntellect, Telrex, Trio, Voxtron, Survox en Zeacom, is gegroeid. Meer informatie vindt u terug op http://www.enghouseinteractive.be
contact:
Enghouse Interactive
Astrid Pocklington
Marketing
Neumarkt 29-33
04109 Leipzig
Telefon: +44 118 972 8410
Telefon: +49 341 339 755 30 / +49 800 080 0299
E-Mail: astrid.pocklington@enghouse.com