Sedgemoor district council

Gebruikte oplossingen

  • Enghouse Interactive Communications Center met quality management suite



Sedgemoor transformeert klantenservice samen met Enghouse Interactive en Microsoft Skype for Business

Het districtsbestuur van Sedgemoor is gericht op operationele efficiëntie en het leveren van een meer hoogstaande dienstverlening aan het publiek. Binnen dit perspectief was het districtsbestuur toenemend ontevreden over de bestaande oplossing voor hun contactcentrum. Het was niet mee geëvolueerd in de groei ervan. De oplossing functioneerde in een primair analoog PBX-circuit dat al snel achterhaald bleek. Bovendien kreeg het districtsbestuur te maken met problemen van geluidskwaliteit, die onvermijdelijk een impact hadden op de klantenservice. Ze hadden nood aan een moderne interface voor de ondersteuning van hun geïntegreerde communicatiebenadering en wilden daarbij dat hun gehele platform compatibel was met Skype.

Sinds Enghouse Interactive Communications Center (EICC) werd geïnstalleerd in een opstelling met Microsoft Skype for Business (SfB), heeft het districtsbestuur hun interactie met het publiek getransformeerd. De betrouwbaarheid van het nieuwe systeem, dat binnen twee weken in werking kon treden, betekent dat bellers snel omgeleid worden naar de meest geschikte agent, wat dan ook weer hun vertrouwen in het districtsbestuur doet toenemen. Door het overschakelen naar een digitale omgeving en het installeren van de bijzonder efficiënte EICC-oplossing, is het districtsbestuur nu in staat om een groter aantal oproepen te verwerken in het contactcentrum. Bellers ondervinden hier de voordelen van doordat hun wachttijd verminderd wordt en doordat hun problemen en verzoeken sneller opgelost kunnen worden.

Download de PDF om het volledige verhaal te lezen.